USG układu moczowego – Krapkowice

W swoim gabinecie w Krapkowicach przeprowadzam badanie USG układu moczowego. Jest to metoda obrazowania nerek, moczowodów i pęcherza moczowego za pomocą fal ultradźwiękowych, tworzących obraz badanego narządu na monitorze komputera. Najważniejszy cel badania to wykrycie i określenie charakteru zmian chorobowych narządów układu moczowego. USG układu moczowego pozwala również zlokalizować złogi i określić ich wielkość.

Jakie są wskazania do przeprowadzenia USG układu moczowego?

USG układu moczowego to powszechnie wykonywane badanie profilaktyczne. Najważniejszym wskazaniem do jego przeprowadzenia jest diagnostyka chorób układu moczowego i pozostałych chorób mogących powodować zmiany w jamie brzusznej.

Najczęstsze wskazania do przeprowadzenia USG nerek:

• nieprawidłowe wyniki ogólnego badania moczu,
  • bóle brzucha, nadbrzusza i okolicy lędźwiowej,
  • krwiomocz,
  • guz w jamie brzusznej,
  • podejrzenie kamicy moczowej,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • choroby gruczołu krokowego,
  • torbiele nerki.

Co ważne, nie istnieją przeciwwskazania do wykonania badania ultrasonograficznego przez skórę, gdyż jest to badanie bezpieczne i nieinwazyjne. Można je wykonać również u kobiet w ciąży. Wyniki badania są oceniane przez lekarza – interpretacja opisu uwzględnia informacje uzyskane podczas badania fizykalnego i wywiadu z Pacjentem. Wszystkich zainteresowanych profilaktyką i diagnostyką chorób układu moczowego zapraszam do swojego gabinetu w Krapkowicach.