Leczenie wodniaków jąder – Głogówek

Jedną z moich specjalizacji jest leczenie wodniaków jąder. Wszystkie badania diagnostyczne i zabiegi przeprowadzam w gabinecie w Głogówku. Wodniak jądra to schorzenie dotyczące niemowląt, małych chłopców i dorosłych mężczyzn. Objawia się powiększeniem worka mosznowego – rzadko obustronnie, najczęściej z prawej strony. Jest to spowodowane nagromadzeniem płynu surowiczego w osłonce jądra o jasnym lub bursztynowym zabarwieniu. Jeśli wodniak został spowodowany urazem mechanicznym lub zmianami nowotworowymi, płyn surowiczy jest zabarwiony krwią. W swoim gabinecie lekarskim w Głogówku podejmę się leczenia wodniaków jąder nabytych i wrodzonych.

Jakie są objawy wodniaka jądra?

U dorosłego Pacjenta wodniak jądra może być wadą nabytą w wyniku zapalenia jądra, nowotworu jądra, urazu jądra, operacji żylaków powrózka nasiennego czy operacji przepukliny pachwinowej. Diagnostyka schorzenia jest stosunkowo prosta ze względu na charakterystyczne objawy, dzięki czemu istnieje możliwość szybkiej eliminacji tej choroby. Wodniak cechuje się powiększeniem moszny – obrzęk jest zazwyczaj niebolesny, lecz może powiększyć się pod koniec dnia w wyniku zwiększenia się ilości płynu surowiczego. W niektórych przypadkach wyczuwalny jest charakterystyczny guzek na powierzchni jądra, który nie poddaje się przesuwaniu.

Zazwyczaj wodniak jądra nie powoduje poważnych dolegliwości związanych z oddawaniem moczu, może jednak sprawiać ból na co dzień: w chodzeniu, uprawianiu sportu czy bieganiu. Dzieje się tak ze względu na umiejscowienie i powiększony rozmiar jądra. Warto podjąć się leczenia wodniaków jądra w moim gabinecie w Głogówku, gdyż nieleczone schorzenie może wskazywać na niebezpieczne dla życia i zdrowia choroby, takie jak nowotwór jąder. Nieleczony wodniak może powodować niepłodność.