Leczenie nietrzymania moczu – Kędzierzyn-Koźle

Nietrzymanie moczu (NTM) to przypadłość, która dotyka w Polsce około 2 milionów osób – w większości kobiet. Można ją zaliczyć do chorób przewlekłych i utrudniających wykonywanie podstawowych czynności życiowych. W gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się diagnostyką i leczeniem nietrzymania moczu. Dbam o komfortową atmosferę, która ułatwi Pacjentom mówienie o problemie intymnym. Nie warto ignorować objawów z powodu wstydu czy poczucia bezradności, gdyż może to prowadzić do pogłębienia schorzenie. Kompleksowa diagnostyka i skuteczne leczenie nietrzymania moczu przywróci komfort życia na co dzień.

Jakie są przyczyny inkontynencji moczowej?

Najczęstszą przyczyną tej dolegliwości jest osłabienie mięśni dna miednicy, odpowiadających za kontrolowanie oddawania moczu i zaciskanie cewki moczowej. Na ich osłabienie czy odnerwienie są narażone szczególnie kobiety, zwłaszcza Pacjentki po przebytych operacjach w obrębie miednicy czy naturalnych porodach. Warto wiedzieć, że porody po czterdziestym tygodniu ciąży są zagrożeniem dla mięśni dna miednicy. Inną przyczyną przypadłości są zmiany hormonalne – np. menopauza – i proces starzenia się organizmu.

U mężczyzn przyczyną NTM może być rozrost gruczołu krokowego, który znacznie utrudnia opróżnianie pęcherza. Przy obserwacji niektórych objawów – np. niekontrolowanego opróżniania pęcherza – wymagana będzie interwencja lekarska. Innymi przyczynami inkontynencji moczowej u Pacjentów mogą być patologie pęcherza, np. infekcje układu moczowego. Skuteczne leczenie nietrzymania moczu jest zawsze dostosowane do wyników diagnostyki i analizy informacji podanych w trakcie wywiadu lekarskiego.