Leczenie nowotworów stercza – Kędzierzyn-Koźle

Rak gruczołu krokowego zajmuje drugie miejsce w zestawieniu umieralności z powodu nowotworów złośliwych u mężczyzn. Problem dotyczy większości rozwiniętych krajów świata – w Polsce zachorowania podwoiły się w ciągu ostatniej dekady. W swoim gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się diagnozowaniem i leczeniem nowotworów stercza u Pacjentów w każdym wieku. Warto wykazywać się świadomością zdrowotną i umawiać się na regularne konsultacje urologiczne, gdyż rak prostaty często rozwija się bezobjawowo, a pierwsze symptomy mogą pojawić się dopiero przy zaawansowanym stadium choroby onkologicznej.

Jakie są objawy raka stercza?

O skuteczności leczenia nowotworów stercza często decyduje wczesne wykrycie raka. Nie można ignorować niepokojących potencjalnych objawów choroby – wystąpienie pewnych symptomów to ważny sygnał, by natychmiastowo umówić się na konsultację u specjalisty w dziedzinie urologii. U niektórych chorych pojawiają się dolegliwości, które w większości przypadków są przeważnie następstwem łagodne rozrostu stercza. Do pierwszych objawów raka należą m.in. bóle kostne wywołane przerzutem guza nowotworowego. Wśród innych symptomów warto wyszczególnić częstomocz i inne problemy z oddawaniem moczu. Rosnący guz może wywołać objawy związane z przerzutami raka do kości i węzłów chłonnych biodrowych.

Na czym polega leczenie nowotworów stercza?

Metoda leczenia nowotworów stercza zależy od interpretacji wyników diagnostycznych, charakterystyki patomorfologicznej guza, objawów, ogólnego stanu zdrowia Pacjenta i oceny stężenia markera PSA w surowicy. Odpowiednia terapia jest dopasowana do grupy ryzyka raka prostaty – w przypadku niskiego ryzyka zaleca się aktywną obserwację rozwoju choroby i wdrożenie zabiegów chirurgicznych dopiero na etapie progresji choroby.