Urolog – Kędzierzyn-Koźle

Według statystyk podanych przez Amerykańskie Towarzystwo Urologiczne łagodny rozrost prostaty dotyka ponad połowę 60-latków i blisko 80% 80-latków. Do rozwoju schorzenia dochodzi głównie na skutek zmian hormonalnych. Wszystkich zainteresowanych konsultacjami u urologa zapraszam do mojego gabinetu w Kędzierzynie-Koźlu. Jedną z moich specjalizacji jest leczenie chorób gruczołu krokowego u Pacjentów w każdym wieku.

Kiedy dochodzi do rozrostu prostaty?

Rozwój choroby jest związany ze zmianami hormonalnymi, prowadzącymi do powiększenia się gruczołu krokowego, który zaczyna doprowadzać do ucisku otaczających tkanek, np. cewki moczowej. Łagodny przerost prostaty ma następujące objawy: problemy z oddawaniem moczu, częstsza potrzeba oddawania moczu w nocy, osłabiony strumień moczu, uczucie niecałkowitego opróżnienia pęcherza moczowego. Wszystkim Pacjentom polecam regularne wizyty u urologa, gdyż nie wolno bagatelizować tego schorzenia – mimo jego pospolitości. Nieleczona choroba prowadzi m.in. do trwałego uszkodzenia nerek, kamicy czy ostrego zatrzymania moczu.

Leczenie chorób gruczołu krokowego – Kędzierzyn-Koźle

Sposób leczenia chorób gruczołu krokowego zależy od wyników konsultacji u urologa i wykonanych badań fizykalnych, oceny stężenia PSA czy badania ogólnego moczu. W niektórych łagodnych przypadkach skuteczna może być sama zmiana stylu życia lub wdrożona farmakoterapia. Jednak w wielu innych przypadkach wymagane będzie leczenie zabiegowe, np. związane z usunięciem nadmiaru prostaty w celu przywrócenia odpływu moczu z pęcherza moczowego.

USG układu moczowego Kędzierzyn Koźle

USG układu moczowego – Kędzierzyn-Koźle

Wykonuję USG układu moczowego w gabinecie lekarskim w Kędzierzynie-Koźlu. Jest to badanie umożliwiające nieinwazyjną ocenę narządów i tkanek za pomocą fal ultradźwiękowych (najczęściej są to fale o częstotliwości 3,5-5 MHz). Badanie ultrasonograficzne jest bezpieczne i nie ma skutków ubocznych – może być wielokrotnie powtarzane.

W jakim celu wykonuje się USG układu moczowego?

Badanie USG układu moczowego może wnieść wiele kluczowych informacji dotyczących budowy nerek (wielkość, położenie, kształt, proporcja kory nerki do rdzenia, obecność torbieli, zastój moczu w miedniczce nerkowej), moczowodów (badanie obrazowe pozwala zobaczyć ujścia moczowodów do pęcherza i odcinki podmiedniczkowe nerek), a także pęcherza moczowego (kształt, wypełnienie moczem, obecność nieprawidłowych struktur w ścianach narządu).

Do najczęstszych wskazań należą:

• wyczuwalny guz w jamie brzusznej,
  • przewlekłe bóle brzucha i nadbrzusza,
  • krwiomocz,
  • torbiele nerek,
  • choroby gruczołu krokowego,
  • podejrzenie kamicy moczowej.

Ze względu na to, że badanie USG układu moczowego jest łatwe do przeprowadzenia i może być powtarzane wielokrotnie, zaleca się jego wykonanie także w celach profilaktyki zdrowotnej i diagnostyki chorób. Zapraszam wszystkich Pacjentów do gabinetu w Kędzierzynie-Koźlu.

Jak prawidłowo przygotować się do USG układu moczowego?

Przed wizytą w gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu należy spożyć odpowiednią ilość płynów, aby USG układu moczowego zostało przeprowadzone z wypełnionym pęcherzem. W przypadku badania narządów jamy brzusznej należy wstrzymać się od spożywania pokarmów wzdymających i ciężkostrawnych w dniu poprzedzającym wizytę u lekarza.

Leczenie wodniaków jader Kędzierzyn Koźle

Leczenie wodniaków jąder – Kędzierzyn-Koźle

W swoim gabinecie lekarskim w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się leczeniem wodniaków jąder – schorzenia polegającego na powiększeniu moszny, pojawiającego się u mężczyzn w różnym wieku. Podejmę się leczenia wodniaków jąder wrodzonych (rozpoznanych po urodzeniu dziecka) oraz nabytych. Wodniak występuje na skutek nadmiernego nagromadzenia się płynu między błoną otrzewną a błoną ścienną osłonki jądra. Zdarzają się przypadki, gdy choroba występuje obustronnie.

Co może być przyczyną wodniaka jądra u dorosłych?

Do najważniejszych przyczyn wodniaka jądra u dorosłych można zaliczyć urazy jądra, nowotwór jądra, przewlekły stan zapalny nadjądrzy i jąder, a także ostry stan zapalny jąder oraz nadjądrzy. W niektórych przypadkach przyczyną schorzenia mogą być powikłania po operacyjnym leczenie żylaków powrózka nasiennego lub przepukliny pachwinowej.

Najważniejsze objawy choroby to:

• uczucie ciężaru w mosznie,
  • utrudnione chodzenie,
  • częste dolegliwości bólowe,
  • powiększenie worka mosznowego.

Odpowiednio wdrożone leczenie wodniaków jąder powstrzymuje rozwój choroby prowadzącej między innymi do zaburzeń w ukrwieniu jądra i nadjądrza, powodujących np. spadek jakości nasienia oraz zanik jądra.

Na czym polega leczenie wodniaków jąder?

Leczenie wodniaków jąder polega na opróżnieniu wodniaka i resekcji osłonek. Zabieg chirurgiczny jest przeprowadzany w znieczuleniu ogólnym. Po jego zakończeniu Pacjent powinien unikać wysiłku fizycznego i prowadzić spokojny tryb życia, aby pozwolić na szybsze wchłonięcie się obrzęku. W tym celu nie należy stosować obcisłej bielizny. Serdecznie zachęcam do wizyty w gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu.

Leczenie stulejek Kędzierzyn Koźle

Leczenie operacyjne stulejek w znieczuleniu – Kędzierzyn-Koźle

W moim gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się leczeniem operacyjnym stulejek w znieczuleniu u dorosłych. To prosty zabieg, który pozwala uwolnić mężczyzn od przykrych i bolesnych dolegliwości bólowych związanych ze stulejką – wrodzonym lub nabytym schorzeniem wywołującym zwężenie ujścia napletka. W przypadku stulejki całkowitej stan ten uniemożliwia ściąganie napletka – zarówno w stanie wzwodu, jak i spoczynku członka.

Skuteczną metodą leczenia operacyjnego stulejek w znieczuleniu jest plastyka napletka. Warto jednak pamiętać, że występują przypadki, w których jedynym rozwiązaniem jest całkowite lub częściowe wycięcie napletka. Stulejka u dorosłych zazwyczaj może być wywoływana obecnością czynników zewnętrznych, takich jak: stany zapalne napletka, brak odpowiedniej higieny miejsc intymnych, a także uszkodzenia mechaniczne. Swoją ofertę lekarską kieruję do wszystkich Pacjentów z Kędzierzyna-Koźla i okolic.

Dlaczego warto zdecydować się na leczenie operacyjne stulejek w znieczuleniu?

Leczenie operacyjne stulejek w znieczuleniu sprawia, że zostaje zniwelowane ryzyko pojawienia się stanów zapalnych i chorób wywoływanych przez bakterie. Zwężone ujście napletka znacznie utrudnia higienę u Pacjenta, a także wywołuje ból towarzyszący stosunkowi płciowemu. Nie należy ignorować tego problemu – nieleczona stulejka może doprowadzić do rozwoju poważnych chorób i wielu powikłań. Ignorowane schorzenie jest groźne dla partnerki mężczyzny – podczas stosunku może dojść do przeniesienia bakterii do dróg rodnych u kobiety.

Leczenie zaburzeń wzwodu Kędzierzyn Koźle

Leczenie zaburzeń wzwodu – Kędzierzyn-Koźle

Zaburzenia erekcji to ważny problem dla mężczyzn. Kłopoty z potencją mogą hamować życie seksualne, co niekorzystnie wpływa na ich zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest, aby problem został zdiagnozowany przez doświadczonego specjalistę. Wszystkich Pacjentów zachęcam do odwiedzin mojego gabinetu lekarskiego w Kędzierzynie-Koźlu – od lat zajmuję się leczeniem zaburzeń wzwodu. Wdrażam skuteczną terapię, która pozwala osiągnąć satysfakcję z udanego życia intymnego.

Jakie są przyczyny zaburzeń erekcji?

Przyczyny zaburzeń erekcji można podzielić na psychogenne (np. depresja), neurogenne (stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona, choroby rdzenia kręgowego), hormonalne (np. choroby tarczycy czy cukrzyca), krążeniowe (np. choroby serca, nadciśnienie tętnicze i miażdżyca). Inną przyczyną może być przepracowanie czy przewlekły stres.

Najważniejsze czynniki ryzyka to:

• choroby nerek,
  • marskość wątroby,
  • palenie papierosów.

W swoim gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się skutecznym leczeniem zaburzeń wzwodu, dobierając rodzaj metody i terapii do potrzeb i oczekiwań Pacjentów. Po szczegółowym wywiadzie lekarskim ustalam przyczynę bezpośrednią zaburzeń erekcji i na tej podstawie ustalam sposób leczenia zaburzeń wzwodu. Najpowszechniejszą formą jest farmakoterapia – stosowanie środków wazoaktywnych (prostaglandyny, papaweryna we wstrzyknięciach do ciała jamistego), sildenafilu, apomorfiny czy preparatu testosteronu, hormonów wzrostu, DHEA i innych środków hormonalnych. Zajmuję się leczeniem zaburzeń wzwodu również za pomocą fali uderzeniowej – bezbolesnej i skutecznej alternatywy dla farmakoterapii.

Leczenie stulejek Krapkowice

Leczenie operacyjne stulejek w znieczuleniu – Krapkowice

Stulejka to schorzenie dotyczące mężczyzn, polegające na zwężeniu ujścia napletka, co utrudnia lub uniemożliwia odprowadzenie i odsłonięcie żołędzi prącia. Niemożność pojawia się podczas erekcji i w spoczynku członka. Wszystkich Pacjentów zapraszam do wizyty w moim gabinecie w Krapkowicach, gdzie zajmuję się leczeniem operacyjnym stulejek w znieczuleniu – nieskomplikowanym zabiegiem ułatwiającym mężczyznom codzienne funkcjonowanie. Stulejka to także stan, w którym odprowadzenie napletka do rowka zażołędnego powoduje ból i dyskomfort.

Jakie są przyczyny stulejki?

Zaniedbania higieniczne prowadzą do powstawania stanów zapalnych napletka, czego efektem jest zwężenie ujścia napletka. Przez to gromadzi się nadmiar mastki i moczu pod napletkiem, co powoduje nasilenie się wielu objawów i stanów zapalnych. U mężczyzn może pojawić się bliznowacenie napletka i trudności jego odprowadzania. Leczenie operacyjne stulejek w znieczuleniu rozwiąże problem z różnego rodzaju dysfunkcjami seksualnymi, zaburzeniami erekcji i ejakulacji. Nieleczone schorzenie może powodować rozwój poważnych chorób, np. raka prącia.

Jakie są rodzaje stulejki?

Istnieje wiele klasyfikacji stulejki – podstawowa obejmuje podział na stulejkę nabytą i stulejkę wrodzoną. Ta pierwsza może pojawić się nawet u starszych mężczyzn. Inna klasyfikacja jest związana z zaawansowaniem stulejki – wyróżniamy stulejkę pełną i niepełną. W pierwszym przypadku ujście napletka jest na tyle zwężone, że nie pozwala na odsłonięcie żołędzi. Serdecznie zachęcam do skorzystania z oferty lekarskiej w Krapkowicach, gdyż nieleczona stulejka doprowadza do wielu dysfunkcji seksualnych i dolegliwości bólowych w życiu dorosłym.