Leczenie kamicy układu moczowego – Głogówek

W ramach oferty lekarskiej zajmuję się leczeniem kamicy układu moczowego w gabinecie w Głogówku. Dysponuję nowoczesnym sprzętem medycznym, dbam o miłą i komfortową atmosferę w trakcie wizyty. Przyjmuję Pacjentów w każdym wieku. Najważniejszym objawem tego schorzenia jest kolka nerkowa, występująca w obrębie lędźwiowego odcinka kręgosłupa, promieniująca aż do wewnętrznej powierzchni ud czy narządów płciowych. Do symptomów choroby należą także nudności i częste wymioty.

Co należy wiedzieć o kamicy układu moczowego?

Kamica układu moczowego wiąże się z występowaniem złogów, zwanych potocznie „kamieniami”, powstających w wyniku wytrącenia szczawianów wapnia, fosforanów wapnia, struwitu i cystyny. Tego rodzaju złogi mogą powstawać w każdym odcinku układu moczowego Pacjenta, a do typowych lokalizacji odkładania zaliczają się miedniczki nerkowe i kielichy. Często przemieszczają się do pęcherza i moczowodów. Niektóre złogi mogą powodować poważne uszkodzenia nerek, dlatego o skuteczności leczenia kamicy układu moczowego decyduje szybka i precyzyjna diagnoza – nie warto zatem ignorować objawów schorzenia.

Jak wygląda leczenie kamicy układu moczowego?

Charakter leczenia kamicy układu moczowego zawsze zależy od wyników badań diagnostycznych, oczekiwań Pacjenta i jego ogólnego stanu zdrowia. Na początkowym etapie stosuje się niesteroidowe leki przeciwzapalne, opioidowe i rozluźniające mięśniówkę układu moczowego. Jeśli farmakoterapia nie przynosi oczekiwanych rezultatów, a złogi mają powiększoną średnicę, należy rozważyć inwazyjne metody leczenia kamicy układu moczowego, do których należą m.in. litotrypsja pozaustrojowa, nefrolitotrypsja przezskórna, litotrypsja ureterorenoskopowa, a także zabiegi chirurgiczne (np. usunięcie nerki).