Leczenie wodniaków jąder – Krapkowice

W gabinecie w Krapkowicach zajmuję się leczeniem wodniaków jąder – schorzenia polegającego na gromadzeniu się płynu surowiczego w obrębie osłonki jądra. Wyróżniamy dwie przyczyny choroby – idiopatyczna lub odczynowa (odpowiedź na proces zapalny lub nowotworowy). W swoim gabinecie lekarskim w Krapkowicach przyjmuję Pacjentów w każdym wieku, gdyż wodniak jąder może pojawić się zarówno u dzieci, jak i dorosłych mężczyzn.

Jak wygląda leczenie wodniaków jąder?

W diagnostyce wodniaka najczęściej wykorzystuje się USG jąder, rezonans magnetyczny oraz tomografię komputerową. Podstawowym celem leczenia wodniaków jąder jest drenaż płynu poprzez nacięcie blaszek osłonki jądra. Zabieg chirurgiczny przeprowadzam na miejscu w Krapkowicach – polega on na uzyskaniu dostępu do zbiornika płynu i jego stopniowej ewakuacji. Nacięcie jest najczęściej wykonywane na mosznie lub w kanale pachwinowym. Po odpreparowaniu zbiornika zostaje przerwana ciągłość wodniaka, a następnie opróżniona jego zawartość. Ostatnim etapem zabiegu jest założenie szwów na brzegi osłonki.

Przeprowadzam chirurgiczne leczenie wodniaków jąder w znieczuleniu ogólnym. To zabieg bezpieczny – powikłania występują bardzo rzadko. Trwa on około 1 godziny. W ciągu kilku dni po wykonaniu czynności zabiegowych Pacjent może odczuwać pieczenie i dyskomfort. Aby ocenić rezultaty leczenia i gojenia, konieczna będzie wizyta kontrolna w gabinecie w Krapkowicach. Należy pamiętać, że po zakończonym leczeniu wodniaków jąder nie zaleca się dźwigania ciężarów czy podejmowania wysiłku fizycznego.