Urolog – Głogówek

Jestem doświadczonym urologiem zajmującym się leczeniem chorób gruczołu krokowegoGłogówku. W swoim gabinecie dysponuję nowoczesnym sprzętem medycznym, dzięki czemu mogę przeprowadzić kompleksową diagnostykę i wykonać zabiegi urologiczne u Pacjentów w każdym wieku. Do najczęstszych schorzeń należą przede wszystkim: rozrost gruczołu krokowego i rak stercza.

Co to jest prostata?

Prostata to gruczoł, który znajduje się pod pęcherzem moczowym mężczyzny. Rozrasta się on wraz z wiekiem Pacjenta, dlatego należy pamiętać o regularnym odwiedzaniu urologa. Warto podkreślić, że tempo rozrostu jest indywidualne – u niektórych mężczyzn może być ono wolniejsze, u pozostałych zaś zdecydowanie szybsze. Powiększenie stercza prowadzi do zwężenia cewki moczowej, co uniemożliwia prawidłowy odpływ moczu, którego zastój może być przyczyną choroby pęcherza i nerek.

Kiedy udać się do urologa?

Warto pamiętać o regularnym odwiedzaniu urologa – w celach profilaktycznych i diagnostycznych. W przypadku leczenia chorób gruczołu krokowego przeprowadzam wywiad lekarski z Pacjentem. Podstawową czynnością jest również wykonanie kompleksowej diagnostyki.

Należy niezwłocznie udać się do urologa w przypadku pojawienia się następujących objawów:

• nietrzymanie moczu,
  • przedłużony czas oddawania,
  • osłabienie siły strumienia podczas oddawania moczu,
  • częstomocz,
  • parcie na pęcherz.

W przypadku pojawienia się tych lub innych objawów wdrażam indywidualnie dopasowane leczenie chorób gruczołu krokowego na podstawie diagnozy i rozmowy z Pacjentem.

Leczenie kamicy układu moczowego – Kędzierzyn-Koźle

Kamica układu moczowego wiąże się z występowaniem złogów, które powstają w wyniku wytrącenia szczawianów wapnia i innych substancji. Jeśli chcą Państwo umówić się na wizytę w celu omówienia szczegółów diagnostyki i leczenia kamicy układu moczowego, serdecznie zachęcam do kontaktu. Swoją ofertę lekarską kieruję do mieszkańców Kędzierzyna-Koźla i okolic. Dysponuję odpowiednim sprzętem medycznym, dbam o komfortową atmosferę w gabinecie. Przyjmuję Pacjentów w każdym wieku. Warto podjąć się leczenia kamicy układu moczowego, gdyż nieleczone schorzenie może prowadzić do trwałego uszkodzenia nerek i innych chorób.

Diagnostyka kamicy układu moczowego – Kędzierzyn-Koźle

Wybór optymalnej metody leczenia kamicy układu moczowego opiera się na kompleksowej diagnostyce. Ważny jest również wywiad lekarski i wynik badania fizykalnego. Jeśli w trakcie badania otrzymuje się dodatni objaw Goldflama (silny ból na skutek lekkiego uderzenia w okolicę lędźwiową), można określić wstępną diagnozę pod kątem tego schorzenia.

Do badań diagnostycznych zalicza się:

• ogólne badanie moczu,
  • badanie krwi.

Przygotowując się do optymalnego leczenia kamicy układu moczowego, należy również wykonać badania obrazowe. Jeśli pojawią się pewne wątpliwości, diagnostykę poszerza się o tomografię komputerową. Do najpopularniejszych metod postępowania leczniczego należą: farmakoterapia i inwazyjne zabiegi, np. litotrypsja czy zabieg chirurgiczny.

Leczenie kamicy układu moczowego – Krapkowice

Od wielu lat specjalizuję się w leczeniu kamicy układu moczowego w gabinecie lekarskim w Krapkowicach. Przyczyny schorzenia można określić na podstawie analizy złogów – najczęściej są to choroby o podłożu endokrynologicznym (np. przewlekłe choroby układu pokarmowego, choroby hematologiczne, nowotwory czy nadczynność przytarczyc), błędy dietetyczne (np. dieta ubogo wapniowa, dieta bogatoszczawianowa czy nadmierne przyjmowanie witaminy C) oraz nawracające zakażenia układu moczowego (co zdarza się w przypadku złogów struwitowych). Swoją ofertę lekarską kieruję do mieszkańców Krapkowic i okolic.

Jakie są metody leczenia kamicy układu moczowego?

Podstawową metodą leczenia kamicy układu moczowego jest farmakoterapia – często stosuje się np. niesteroidowe leki przeciwzapalne, opioidowe i rozluźniające mięśniówkę gładką układu moczowego.

Jeśli nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, zaleca się inwazyjne leczenie kamicy układu moczowego:

• ESWL – litotrypsja pozaustrojowa polegająca na skruszeniu złogów za pomocą fal elektromagnetycznych lub elektrohydraulicznych,
  • PCNL – nefrolitotrypsja przezskórna polegająca na skruszeniu złogu za pomocą endoskopu wprowadzonego przez nakłucie,
  • URSL – litotrypsja ureterorenoskopowa polegająca na wprowadzeniu endoskopu przez cewkę moczową w celu usunięcia złogów z moczowodów i układu kielichowo-miedniczkowego nerek.

Zabiegi chirurgiczne, przeprowadzane w ramach leczenia kamicy układu moczowego, są bezpieczne i nie wymagają długotrwałej hospitalizacji. Jeśli obserwują Państwo niepokojące objawy, zachęcam do odwiedzenia gabinetu lekarskiego w Krapkowicach.

Leczenie nietrzymania moczu Krapkowice

Leczenie nietrzymania moczu – Krapkowice

Nietrzymanie moczu (NTM) to przypadłość polegająca na mimowolnym i niekontrolowanym wycieku moczu w nocy lub w ciągu dnia. Można wyróżnić 5 stopni nietrzymania moczu pod kątem ilości uryny. Analizując rodzaje i nasilenie schorzenia, zajmuję się leczeniem nietrzymania moczu u kobiet i mężczyzn w każdym wieku. Wszystkich Pacjentów mierzących się z tymi przykrymi dolegliwościami zachęcam do odwiedzenia mojego gabinetu lekarskiego w Krapkowicach. Zdaję sobie sprawę, że niektórzy wstydzą się mówić o tej przypadłości, lecz nie wolno ignorować niepokojących objawów – nieleczone schorzenie może prowadzić do wielu poważnych chorób.

Jakie są rodzaje nietrzymania moczu?

Metody leczenia nietrzymania moczu są uzależnione od zdiagnozowanego rodzaju schorzenia. Kluczowe znaczenie ma szczegółowy wywiad lekarski, podczas którego Pacjent opowiada o częstotliwości i objawach towarzyszących epizodom inkontynencji moczowej.

Wyróżniamy:

• wysiłkowe nietrzymanie moczu,
  • naglące nietrzymanie moczu,
  • nietrzymanie moczu z przepełnienia.

Do najważniejszych przyczyn przypadłości należą: osłabienie mięśni dna miednicy, zmiany hormonalne, rozrost gruczołu krokowego, patologie pęcherza, a także inne schorzenia, np. Alzheimer, stwardnienie rozsiane, cukrzyca, nadmierna wiotkość stawów czy otyłość brzuszna.

Jak wygląda leczenie nietrzymania moczu?

W obliczu postawionej diagnozy i stopnia zaawansowania schorzenia lekarz zaleca odpowiedni sposób leczenia nietrzymania moczu: zachowawcze, farmakologiczne lub operacyjne. W pierwszym przypadku istotne są ćwiczenia mięśni dna miednicy (tzw. mięśnie Kegla) oraz elektrostymulacje mięśni dna miednicy (metoda zalecana osobom, które nie mogą samodzielnie wykonywać ćwiczeń). Ważne będą także zmiany w nawykach żywieniowych. Podstawowe farmakologiczne leczenie nietrzymania moczu wiąże się z zażywaniem leków antycholinergicznych, które odpowiadają za zmniejszenie nasilenia dolegliwości. Serdecznie zachęcam do odwiedzenia gabinetu w Krapkowicach – ważna jest rozmowa z Pacjentem i opis wszystkich epizodów.

Leczenie kamicy układu moczowego – Głogówek

W ramach oferty lekarskiej zajmuję się leczeniem kamicy układu moczowego w gabinecie w Głogówku. Dysponuję nowoczesnym sprzętem medycznym, dbam o miłą i komfortową atmosferę w trakcie wizyty. Przyjmuję Pacjentów w każdym wieku. Najważniejszym objawem tego schorzenia jest kolka nerkowa, występująca w obrębie lędźwiowego odcinka kręgosłupa, promieniująca aż do wewnętrznej powierzchni ud czy narządów płciowych. Do symptomów choroby należą także nudności i częste wymioty.

Co należy wiedzieć o kamicy układu moczowego?

Kamica układu moczowego wiąże się z występowaniem złogów, zwanych potocznie „kamieniami”, powstających w wyniku wytrącenia szczawianów wapnia, fosforanów wapnia, struwitu i cystyny. Tego rodzaju złogi mogą powstawać w każdym odcinku układu moczowego Pacjenta, a do typowych lokalizacji odkładania zaliczają się miedniczki nerkowe i kielichy. Często przemieszczają się do pęcherza i moczowodów. Niektóre złogi mogą powodować poważne uszkodzenia nerek, dlatego o skuteczności leczenia kamicy układu moczowego decyduje szybka i precyzyjna diagnoza – nie warto zatem ignorować objawów schorzenia.

Jak wygląda leczenie kamicy układu moczowego?

Charakter leczenia kamicy układu moczowego zawsze zależy od wyników badań diagnostycznych, oczekiwań Pacjenta i jego ogólnego stanu zdrowia. Na początkowym etapie stosuje się niesteroidowe leki przeciwzapalne, opioidowe i rozluźniające mięśniówkę układu moczowego. Jeśli farmakoterapia nie przynosi oczekiwanych rezultatów, a złogi mają powiększoną średnicę, należy rozważyć inwazyjne metody leczenia kamicy układu moczowego, do których należą m.in. litotrypsja pozaustrojowa, nefrolitotrypsja przezskórna, litotrypsja ureterorenoskopowa, a także zabiegi chirurgiczne (np. usunięcie nerki).

Leczenie nietrzymania moczu – Kędzierzyn-Koźle

Nietrzymanie moczu (NTM) to przypadłość, która dotyka w Polsce około 2 milionów osób – w większości kobiet. Można ją zaliczyć do chorób przewlekłych i utrudniających wykonywanie podstawowych czynności życiowych. W gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się diagnostyką i leczeniem nietrzymania moczu. Dbam o komfortową atmosferę, która ułatwi Pacjentom mówienie o problemie intymnym. Nie warto ignorować objawów z powodu wstydu czy poczucia bezradności, gdyż może to prowadzić do pogłębienia schorzenie. Kompleksowa diagnostyka i skuteczne leczenie nietrzymania moczu przywróci komfort życia na co dzień.

Jakie są przyczyny inkontynencji moczowej?

Najczęstszą przyczyną tej dolegliwości jest osłabienie mięśni dna miednicy, odpowiadających za kontrolowanie oddawania moczu i zaciskanie cewki moczowej. Na ich osłabienie czy odnerwienie są narażone szczególnie kobiety, zwłaszcza Pacjentki po przebytych operacjach w obrębie miednicy czy naturalnych porodach. Warto wiedzieć, że porody po czterdziestym tygodniu ciąży są zagrożeniem dla mięśni dna miednicy. Inną przyczyną przypadłości są zmiany hormonalne – np. menopauza – i proces starzenia się organizmu.

U mężczyzn przyczyną NTM może być rozrost gruczołu krokowego, który znacznie utrudnia opróżnianie pęcherza. Przy obserwacji niektórych objawów – np. niekontrolowanego opróżniania pęcherza – wymagana będzie interwencja lekarska. Innymi przyczynami inkontynencji moczowej u Pacjentów mogą być patologie pęcherza, np. infekcje układu moczowego. Skuteczne leczenie nietrzymania moczu jest zawsze dostosowane do wyników diagnostyki i analizy informacji podanych w trakcie wywiadu lekarskiego.