Leczenie nowotworów pęcherza moczowego – Krapkowice

Rak pęcherza moczowego zajmuje czwarte miejsce pod względem zachorowalności na nowotwory w Polsce. Ta choroba onkologiczna najczęściej występuje u mężczyzn – szczególnie narażeni są Pacjenci w szóstej dekadzie życia. W swoim gabinecie lekarskim zajmuję się kompleksową diagnostyką i leczeniem nowotworów pęcherza moczowego. Oferta lekarska jest skierowana do mieszkańców Krapkowic i okolicznych miejscowości.

Rak pęcherza moczowego – najważniejsze objawy

Rak pęcherza moczowego rozwija się bezobjawowo, a do pierwszych symptomów należy intensywny krwiomocz. Zaawansowane stadium choroby daje charakterystyczne objawy, np. powiększone węzły chłonne, guz wyczuwalny palpacyjnie, ból pleców i miednicy. Czynnikami ryzyka są przewlekłe stany zapalne pęcherza, palenie tytoniu czy alkoholizm. Leczenie nowotworów pęcherza moczowego zależy od stopnia zaawansowania choroby onkologicznej i złośliwości guza. Polega ono na przezcewkowej elektroresekcji guza, a następnie na chemioterapii i immunoterapii. W niektórych przypadkach – najbardziej zaawansowanych – należy usunąć cały pęcherz. Czasami w leczeniu nowotworów pęcherza moczowego stosuje się wlewy pobudzające układ immunologiczny.

Na czym polega diagnostyka raka pęcherza moczowego?

W leczeniu nowotworów pęcherza moczowego ogromne znaczenie ma szybka i zaawansowana diagnostyka: ultrasonografia przezpowłokowa, tomografia komputerowa, a także cystoskopia. Wszystkich zainteresowanych ofertą lekarską zapraszam do wizyty w gabinecie urologicznym w Krapkowicach.