Leczenie kamicy układu moczowego – Krapkowice

Od wielu lat specjalizuję się w leczeniu kamicy układu moczowego w gabinecie lekarskim w Krapkowicach. Przyczyny schorzenia można określić na podstawie analizy złogów – najczęściej są to choroby o podłożu endokrynologicznym (np. przewlekłe choroby układu pokarmowego, choroby hematologiczne, nowotwory czy nadczynność przytarczyc), błędy dietetyczne (np. dieta ubogo wapniowa, dieta bogatoszczawianowa czy nadmierne przyjmowanie witaminy C) oraz nawracające zakażenia układu moczowego (co zdarza się w przypadku złogów struwitowych). Swoją ofertę lekarską kieruję do mieszkańców Krapkowic i okolic.

Jakie są metody leczenia kamicy układu moczowego?

Podstawową metodą leczenia kamicy układu moczowego jest farmakoterapia – często stosuje się np. niesteroidowe leki przeciwzapalne, opioidowe i rozluźniające mięśniówkę gładką układu moczowego.

Jeśli nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, zaleca się inwazyjne leczenie kamicy układu moczowego:

• ESWL – litotrypsja pozaustrojowa polegająca na skruszeniu złogów za pomocą fal elektromagnetycznych lub elektrohydraulicznych,
  • PCNL – nefrolitotrypsja przezskórna polegająca na skruszeniu złogu za pomocą endoskopu wprowadzonego przez nakłucie,
  • URSL – litotrypsja ureterorenoskopowa polegająca na wprowadzeniu endoskopu przez cewkę moczową w celu usunięcia złogów z moczowodów i układu kielichowo-miedniczkowego nerek.

Zabiegi chirurgiczne, przeprowadzane w ramach leczenia kamicy układu moczowego, są bezpieczne i nie wymagają długotrwałej hospitalizacji. Jeśli obserwują Państwo niepokojące objawy, zachęcam do odwiedzenia gabinetu lekarskiego w Krapkowicach.