Leczenie wodniaków jąder – Kędzierzyn-Koźle

W swoim gabinecie lekarskim w Kędzierzynie-Koźlu zajmuję się leczeniem wodniaków jąder – schorzenia polegającego na powiększeniu moszny, pojawiającego się u mężczyzn w różnym wieku. Podejmę się leczenia wodniaków jąder wrodzonych (rozpoznanych po urodzeniu dziecka) oraz nabytych. Wodniak występuje na skutek nadmiernego nagromadzenia się płynu między błoną otrzewną a błoną ścienną osłonki jądra. Zdarzają się przypadki, gdy choroba występuje obustronnie.

Co może być przyczyną wodniaka jądra u dorosłych?

Do najważniejszych przyczyn wodniaka jądra u dorosłych można zaliczyć urazy jądra, nowotwór jądra, przewlekły stan zapalny nadjądrzy i jąder, a także ostry stan zapalny jąder oraz nadjądrzy. W niektórych przypadkach przyczyną schorzenia mogą być powikłania po operacyjnym leczenie żylaków powrózka nasiennego lub przepukliny pachwinowej.

Najważniejsze objawy choroby to:

• uczucie ciężaru w mosznie,
  • utrudnione chodzenie,
  • częste dolegliwości bólowe,
  • powiększenie worka mosznowego.

Odpowiednio wdrożone leczenie wodniaków jąder powstrzymuje rozwój choroby prowadzącej między innymi do zaburzeń w ukrwieniu jądra i nadjądrza, powodujących np. spadek jakości nasienia oraz zanik jądra.

Na czym polega leczenie wodniaków jąder?

Leczenie wodniaków jąder polega na opróżnieniu wodniaka i resekcji osłonek. Zabieg chirurgiczny jest przeprowadzany w znieczuleniu ogólnym. Po jego zakończeniu Pacjent powinien unikać wysiłku fizycznego i prowadzić spokojny tryb życia, aby pozwolić na szybsze wchłonięcie się obrzęku. W tym celu nie należy stosować obcisłej bielizny. Serdecznie zachęcam do wizyty w gabinecie w Kędzierzynie-Koźlu.